Frågor & Svar


Nedan hittar du svar på de allra vanligaste frågorna vi får.

Är Curonova en gratistjänst?

Om du är inskriven på Arbetsförmedlingen så kan du få möjlighet att gå i programmen ”Stöd och Matchning” eller ”Rusta och Matcha”, utan någon ekonomisk kostnad för dig. Men det är Arbetsförmedlingen som tar beslutet, och du måste därför kontakta Arbetsförmedlingen och fråga dem först.

Kan jag få hjälp även om jag redan har ett jobb?

För att kunna få hjälp av Curonova och gå på något av programmen ”Stöd och matchning” eller ”Rusta och matcha”, så behöver du vara inskriven på Arbetsförmedlingen. Ta därför kontakt med Arbetsförmedlingen och ställ frågan till dem om detta kan vara möjligt för dig.

Hur gör jag för att bli deltagare i Curonovas program ”Stöd och matchning” och ”Rusta och matcha”?

Om du är intresserad av att gå på ”Stöd och matchning” eller ”Rusta och matcha”, och få stöd och hjälp av Curonova i ditt arbetssökande, så behöver du ta kontakt med Arbetsförmedlingen och fråga om du kan få gå på något av dessa program. Om du får svar att du kan få den möjligheten så väljer du sedan Curonova som leverantör av programmet och meddelar Arbetsförmedlingen detta.

Behöver jag vara inskriven på Arbetsförmedlingen?

Ja, för att kunna gå i programmen ”Stöd och matchning” och ”Rusta och matcha”, så behöver du vara inskriven på Arbetsförmedlingen.

Kan jag få hjälp även om jag studerar?

Om du inte studerar på heltid, så kan det finnas en möjlighet till det, men det är en fråga som du behöver ta upp med Arbetsförmedlingen, då det är de som tar alla beslut om vem som kan gå i programmen ”Stöd och matchning” och ”Rusta och matcha”.

Hur lång tid tar det innan jag får återkoppling från Curonova?

Vi har som mål att ta kontakt med dig inom 24 timmar efter att du har sökt oss (gäller vardagar, och inte helger).